Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 5344 9810

Kandideerimine

Mida 2021. aastal kandideerimisel silmas pidada?

Carina Kärt Mättikas
Minna-Maria Lõbus
21. jaanuar, 2021

Kandideerimine on kandidaatide jaoks lähemalt vaadates nagu tippteadus – silmas on korraga vaja pidada tervet hulka detaile, et sooritus hästi välja tuleks. Seepärast küsisime abi Brandemi värbajatelt ja palusime neil anda eelmise aasta kogemuse põhjal nõu kandidaatidele, kes 2021. aastal edukalt tööd otsima asuvad või siis otsinguid jätkavad.

 

1. Kandideeri nii, nagu kuulutuses palutud on ja ära saada alati avaldust e-kirja teel.

Kui tööpakkumine on kas tööportaalis või maandumislehel, otsi enne meiliaadressi üles kandideerimisvorm ja kandideeri sealtkaudu. Nii jõuab Su  avaldus raudkindlalt kohale ja ei lähe teiste meilide seas kaduma. Samuti on värbajal keerulisem kandidaate hallata, kui nad erinevatest kanalitest sisse voolavad.

Vahel on töökuulutustel aga vaid meiliaadress. Sel juhul kirjuta otse sinna (lisa kindlasti pealkirja positsiooni nimi) ning ära saada avaldust mõnele teisele ettevõtte töötajale, kes ei pruugi värbamisprojektist isegi teadlik olla. Kui tunned ettevõttes mõnda töötajat, võid värbajale saadetud avalduses mainida, et hea tuttav töötab samuti seal ja soovitab Sind. Kui pärast avalduse saatmist pole Sa saanud kinnitusmeili, võid julgelt värbajale ka helistada ja üle küsida, kas Su avaldus on kohale jõudnud.

2. Kandideeri kiirelt.

Kuigi alati ei pruugi siinkohal kehtida ütlus „kes ees, see mees“, siis sellegipoolest ära oota ideaalse tööpakkumise puhul liiga kaua ning kandideeri võimalikult kiiresti. Konkurss lõpetatakse vahel juba siis, kui poole konkursi pealt on juba mitu sobivat kandidaati leitud. Hea tava kohaselt on see töökuulutuses ka kirjas, kuid alati ei pruugi see nii olla. Kui kandideerimisel on tähtaeg, siis pea sellest kinni. Samas kui tõesti soovid veel kandideerida ja nägid pakkumist liiga hilja, siis proovi enne värbajale helistada ja küsida, mis seisus konkurss on ja kas on mõtet. Vahel on kasulik lihtsalt järgmist rongi ootama jääda, tulemata ta ei jää.

3. Mahuta CV ühele leheküljele.

Kuigi see võib algul keeruline tunduda, siis tegelikult on ka kõige laialdasema töökogemusega kandidaadil võimalik kogu vajalik info mahutada ühele lehele. Kirjuta töökogemus lühidalt lahti, jäta ära valdkonnavälised koolitused ja muu info, mis ei ole antud positsiooni puhul oluline, tee tähemärgi suurus väiksemaks, kasuta vajadusel märksõnu ja silmapaistmiseks lisa disainielemente. Seepärast järgnebki kandideerimisele vestlus värbajaga, et saaksid võimaluse mainida ka neid asju, mis A4 paberile ei mahtunud. Mis puudutab CV-sse pildi lisamist, siis see teeb Sinu avaldust personaalsemaks, aga ei ole kindlasti kohustuslik.

Kuna CV-st juba juttu tuli, siis ei saa mainima jätta igivana ja kulunud (kuid endiselt vajalikku) nõu: kindlasti kontrolli, et Sinu kontaktandmed oleksid õiged.

4. Esita vaid nõutud dokumendid.

Nagu tihti moemaailmas öeldakse, siis rohkem ei ole uhkem. Kui kuulutuses küsitakse CV-d, siis ära saada koos sellega motivatsioonikirja ja portfooliot. Ilmselt on neid põhjusega mitte küsitud – kandidaate tuleb nii palju, et värbaja ei jõua kogu infot läbi töötada ja uurib vaid Su CV-d. Vajadusel küsib värbaja Sinult ise materjale juurde.

5. Ära kandideeri absoluutselt igale poole.

See on teemaks eriti värbamisagentuurides, kus värbajad märkavad samu inimesi erinevatele ja üldse mitte omavahel seotud ametikohtadele kandideerimas. Selle tagajärjel ei võta värbajad Sind enam tõsise kandidaadina ning Sa jäädki ainult kandidaadiks. Sama kehtib ka ettevõtte sees erinevatele kohtadele kandideerimisel. Niisiis otsusta enne tööpakkumistele vastamist ära, milline valdkond Sind huvitab ning kandideeri neile.

 

Edu!

Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?

Liitu uudiskirjaga:

Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.