Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 5344 9810

Tööandja brändi saadikud

Tööandja brändi saadikud - Sinu maine poid

Carina Kärt Mättikas
9. september, 2020

Kui Sport ID on mõneks ajaks külmutatud ja mitmepäevased väljasõidud on mineviku muusika, siis kas Sinu töötajad enam leiavad põhjusi Sinust kui heast tööandjast rääkimiseks või pole neil olnudki harjumust seda teha?

Nüüd, kus maailmas valitsev olukord on sundinud ettevõtteid kitsendusi tegema, selgub Sinu töötajate lojaalsustase. Üks viis seda mõõta ning tagada oma positiivse kuvandi püsimajäämine on juba varakult hakata tegelema tööandja brändi saadikute kasvatamisega.

Millist praktilist kasu brändisaadikud toovad?

Kõige suuremat kasu, mida üks kvaliteetset tööjõudu otsiv ettevõte üldse saada võiks – Sinu enda töötajad soovitavad vabu töökohti oma tuttavatele, mis on kõige usaldusväärsem kanal leidmaks häid töötajaid. Lisaks küsib 32% tööotsijatest ettevõttesse kandideerides seal töötavate tuttavate käest nende arvamust. Kui oled enda brändisaadikuid hästi treeninud, levib hea sõna Sinu organisatsiooni silmapaistvast töökultuurist maade ja merede taha.

Headest spetsialistidest on endiselt puudus ja nende suunal tehakse järjest rohkem sihtotsingut, on Sinu tehtud töö otsustav uue kandidaadi endale võitmisel. Kui spetsialistile tehakse mitu pakkumist ja tal on paljude seast valida, langeb tema otsus selle ettevõtte kasuks, kelle kohta ta on oma tuttavatelt positiivset kas kuulnud või nende postitusi sotsiaalmeedias näinud.

 

Kust ja kuidas aga brändisaadikute kasvatamisega algust teha? Toome Sulle selleks välja neli praktilist soovitust:

 

1. Kui juht on esimesena paadis, järgnevad ka teised

See on vana tõde, et kui Sina juhina oled täis entusiasmi, võtavad sellest eeskuju ka Sinu alluvad. Sama kehtib brändi saadiku rolliga. Kui Sulle tõeliselt meeldib oma ettevõttes töötada, lase sellel sõnumil läbi särada nii oma sotsiaalmeedia kontodel, kontori töölaual kui ka – miks mitte? – riietusest.

 

2. Loo töötajatele võimalusi endast kui tööandjast rääkimiseks

Võtate varsti ette ühise matka looduses? Kõlab hästi! Palu oma töötajatel matkast tehtud pilte sotsiaalmeediasse üles laadides tööandja Facebooki leht ära märkida. Või said kõik töötajad hiljuti puhkeruumis proovida uusi tooteid, mis te turule lasite? Kutsu neid üles pildistama enda lemmikut ja seda Instagrami sobiva hashtagiga üles laadima (meie teeks näiteks sellise: #minulemmikBrandemis).  Mis iganes tegevus teil ettevõttes ka aset ei võtaks – proovi seda näha tööandja turundusliku nurga alt ning mõelda, kuidas saaks töötajaid kaasata sellest rääkima.

 

3. Julgusta töötajaid ettevõtte nänni kasutama

Kindlasti on teil oma ettevõtte tassid, pastakad, võibolla isegi pusad. Ole nänni valimisel nutikas ja telli pigem asju, mis on praktilised ning mida Su töötaja võib ka väljaspool kontorit või tootmisruume kasutada. Näiteks sülearvuti kaamerakatted, joogipudelid või dressipluusid. Kui töötajad aga pole harjunud neid kasutama, siis loo näiteks traditsioon, et iganädalastel tiimikoosolekutel võiksid kõik üheskoos organisatsiooni logoga riideeset kanda.

 

4. Koolita oma töötajaid

Tööandja brändi saadikute kontseptsioon on võrdlemisi uus ja sellest pole otsingumootorites palju infot leida. Niisiis võid küsida nõu professionaalide käest ja paluda neil läbi viia väike praktiline koolitus. Lõpetasime Brandemis hiljuti Orkla Eestiga sarnase projekti, kus ettevõte oli juba eelnevalt kokku pannud vabatahtlikest koosneva brändisaadikute tiimi, kellele tegime videoloengud ning kaks virtuaalset kohvinurka, mille jooksul arutlesime loengutes läbi võetud teemadel ning andsime kodutööde kohta tagasisidet. Saanud lõngaotsa kätte, toimetavad Orkla saadikud baasteadmiste najal ise edasi ja on seeläbi kindlasti rohkem valmistunud kui nende konkurendid.

Oma kogemust kirjeldab Orkla Eesti personalidirektor Krista Laever järgmiselt: „Sel kevadel soovisime anda hoogu juurde meie brändisaadikute töörühmale, kellega olime juba tööd alustanud varem. Olime kõik tahtmatult ajahetkes, kus üleettevõttelisi silmast-silma kohtumisi pidada ei saanud. Hea lahendusena leidsime Brandemi, kes ulatas meile oma abikäe ja aitas virtuaalsetes töötubades tööandja brändingu teemat fookuses hoida, sihte seada, erinevaid ettevõtte tutvustamise viise katsetada ning julgustas meid kogema ka seni kogenematut.“

Seega, lojaalsed ja missioonitundega töötajad ei teki niisama, neid tuleb kasvatada ning tööandja brändi saadikute kontseptsioon on üks viis sellega tegelemiseks. Nemad on need, kes Sinu ettevõtte mainet ka rasketel aegadel veepeal hoiavad, eriti kui Sina ise oled neid eelnevalt ujuma õpetanud.

Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?

Liitu uudiskirjaga:

Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.