Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 512 6674

5 uuendust värbamises

5 olulist uuendust värbamises, mida iga tööotsija teadma peaks

9. september, 2016

Palju on räägitud sellest, et värbamis praktikad on muutnud ning edukast värbamiskampaaniast ei puudu tänapäeval enam turunduse- ja müügi valdkonnas kasutatavaid meetodid. Lisaks värbamise praktikatele ja hädavajalikele kompetentsidele, on muutunud ka tööotsijate lähenemine kandideerimisprotsessile.

Uudne lähenemine värbamisele näiteks töökuulutuste kujunduse ja ülesehituse näol, on andnud ka tööotsijatele vabamad käed kandideerimisdokumentide vormistamisel ja töövestlustel osalemisel. Aina enam leiab tööportaalidest kuulutusi, milles palutakse lisaks CV’le  esitada motivatsioonikirja asemel konkreetse ametikohaga seonduv loovtöö. Näiteks kasutas Brandem oma tiimi turundusjuhti otsides ametinimetust turundusnaut, et näidata tööga kaasnevat vabadust ja ideede lennukust. Motivatsioonikirja asemel paluti kandidaatidel saata näide oma esimest blogipostitusest uuel ametikohal. Tänu sellele säästeti olulist aega, kõnetades selle lihtsa lisaülesandega neid kandidaate, keda töö tõeliselt huvitas.

 „Värbamisprojektide juhina näen igapäevaselt mitmeid elulookirjeldusi, mis kõik on justkui ühe puuga löödud. Et paista värbamisprotsessis silma, julgustan kõiki oma CV-sid üle vaatama, neid isikustama ja massist eristama. Minu olulisim nõuanne on jääda ausaks. Kui ebaõnnestusite mõnes tööülesandes, siis selle aus ülestunnistus näitab, et olete inimene. Me kõik eksime vahel. Oma vigade varjamise asemel soovitan keskenduda parem sellele, mida neist õpiti ja kuhu selle kogemuse pealt edasi liikuda on.“ Liisi Orlovski, Brandemi värbamisprojektide juht

Põhilised uuendused tööotsija vaates on leidnud aset kandideerimisprotsessi ja töövestluse läbiviimise valdkonnas. Peamised neist on:

1. Curriculum vitae raudreeglid on muutunud.  Tööandjad ei oota enam tingimata Times New Roman fondis Word’i dokumente. Populaarsust koguvad elulookirjeldused, mis paistavad silma asjakohase teksti ja sellega harmoniseeriva kujundusega.  Ajal, mil värbaja veedab üht CV’d vaadates mõne minuti, on oluline oma CV üles ehitada nii, et see esitleks tööotsija tugevamaid külgi tööandjale loetud minutitega.

2. Video on uus paber. Jätkuks eelnevale punktile võib ühe olulise uuendusena välja tuua video CV. See on hea variant kõigile neile, kelle teadmised sõnaseadmisest ja disainist kahvatuvad esinemisoskuse kõrval. Võrreldes paberi või pildiga võimaldab video kompaktselt edasi anda informatsiooni ja paista kaaskandidaatide kõrval silma innovatiivse lähenemisega kandideerimisele.

3. Töövestlus ei eelda füüsilist kohalolu. Kui 5 aastat tagasi tähendas tööandja välja pakutud töövestluse aja mittesobivus kandidaadi plaanidega suure tõenäosusega kandideerimisprotsessist kõrvale jäämist, siis täna kasutavad videosilla vahendusel töövestluse läbiviimist paljud värbajad.  See on aja kokkuhoiu mõttes mugav lahendus mõlemale poolele, võimaldades teha järeleandmisi pikkades vahemaades ja isegi ajavahes

4. Atraktiivne profiil võib tuua sobiva tööpakkumise. Paljud tööandjad leiavad endale sobiva töötaja kasutades selleks sihtotsingut. Selle käigus otsitakse kindlate parameetrite abil kandidaate sellistest portaalides nagu LinkedIn ja Facebook’i eriala- ja huvigrupid. Profiil, mis annab hea ülevaate kandidaadi huvidest, tööalastest saavutustest ja haridusest, mõjub professionaalselt ja tagab suurema tõenäosusega edu värbamisprotsessis.

5. Tuttavate soovitused on olulisemad kui kunagi varem. Üle pooled tööotsijatest on passiivsed kandidaadid, mis tähendab, et nad ei otsi aktiivselt tööd, kuid on atraktiivsetele tööpakkumistele avatud. Mida laiem on kandidaadi erialane võrgustik, seda suurema tõenäosusega kuuleb ta huvitavast tööpakkumisest oma tuttavalt. Kuna üle 52% tööotsijatest usaldab oma tuttavate soovitusi, on see oluline värbamiskanal nii tööotsijatele kui tööandjatele. 

Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?

Liitu uudiskirjaga:

Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.