Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 512 6674

5 ürituse ideed peale jõulupidude ja suvepäevade

5 ürituse ideed peale jõulupidude ja suvepäevade

Carina Kärt Mättikas
18. september, 2019

Milliseid üritusi korraldab Sinu ettevõte oma töötajatele? Muidugi jõulupidusid ja suvepäevi, just nagu aastas olekski ainult kaks korda, mil kokku tulla ja midagi koos teha. Tõsiasi on aga see, et töötajate rahulolu hoidmiseks ja vahelduse pakkumiseks on aastaringsete ürituste korraldamine palju efektiivsem. Ühtlasi saab sündmusi rakendada suhtlemise parendamiseks, füüsilise ja vaimse heaolu tagamiseks ning enesearenguks.

Üritus sisaldab kahte tähtsat aspekti, mida saab oskuslikult enda kasuks tööle panna: experience economy ehk kogemustepõhine majandus ja edutainment. Esimene viitab viimasel paaril kümnendil kasutusel olnud terminile, mille järgi üritusel osalemise kogemus ning sellest jääv mälestus ongi nii-öelda toode, mille igaüks kaasa saab. Edutainment on omakorda väljend, mis hõlmab endas segu ingliskeelsetest sõnadest "haridus" ja "meelelahutus", viidates formaadile, kus on kokku sulatatud võimalus õppida ning samal ajal lõbusalt aega veeta. Kuna meie aju keskendub instinktiivselt meeldivatele tegevustele, mis stimuleerivad rõõmuhormoonide tootmist, jääb tegevuse hariduslik pool teadvusele varju, kuid tegelikult toimub õppimine alateadlikult ikkagi. Järelikult annab sellise lähenemise rakendamine ka kõige laisemale inimesele variandi enda meeli hea eesmärgi nimel manipuleerida. 

Pidades neid omadusi silmas, on ürituste korraldamine tööandjale järjekordne tööriist, millega oma ettevõtte kommunikatsiooni täiustada. Siin artiklis toongi välja 5 näidet eri tüüpi sündmustest, mida nii tööandja kui ka töötajad ise korraldada saavad, et terve aasta oleks täis tegevusi, mis toovad kasu kõigile osapooltele. 

Ettevõttesisesed seminarid 

Oma töötajate saatmine koolitustele on kulukas ning selle väärtus tihti ettearvamatu. Samas leidub kindlasti organisatsioonisiseselt inimesi, kes on mõnes valdkonnas kogenumad ning kelle teadmised kuluksid ka teistele ära. Regulaarsete ettevõttesiseste minikonverentside korraldamine, kus esinejateks on oma töötajad, kes räägivad teemadel, mis enamikku puudutavad, annab hea võimaluse inimestevahelist kommunikatsiooni parandada, kogukonnatunnet tekitada, esinemisoskust arendada ning läheneda probleemidele uue nurga alt.

Meeskonnamängud 

Paljud organisatsioonisisesed probleemid põhinevad tihti puudulikul suhtlemisel ning mis muu aitaks seda oskust paremini parandada kui eduka edutainmenti rakendamine meeskonnamängude kaudu. Need võivad vastavalt osalejate soovidele varieeruda õdusast lauamänguõhtust tuliste Paintballilahinguteni, tähtis on vaid suhtluselemendi olemasolu. Populaarsete tegevuste valikus leiduvad veel põgenemistoad, bowling, aaretejaht või kontoritöötajatele kohane Powerpoint Karaoke, kus võistkonnale on ette antud suvaliste andmetega slaidid ning osalejad peavad nendest ettekande improviseerima – variante on lõputult. Ühtlasi annab mänguline õhkkond võimaluse inimestel üksteisele kaasa elada ning seekaudu oma positiivseid emotsioone lihtsamini välja näidata, mis meile kui küllaltki häbelikule ühiskonnale võib mõnikord raske tunduda. 

Kliendiüritustel esinemine 

Olgugi et seda tüüpi ürituste eesmärk on demonstreerida olemasolevatele ja potentsiaalsetele klientidele oma ettevõtte tooteid, teenuseid, professionaalsust ja usaldusväärsust ning seda veavad pigem juhipositsioonidel olevad inimesed, siis tegelikult võiks ju kõnealusesse kontseptsiooni kaasata inimesi üle kogu firma. Korraldasin koostöös Edinburghis baseeruva sotsiaalse ettevõttega Invisible Cities konverentsi kodutuse teemal ning lisaks selles valdkonnas tegelevatele spetsialistidele ja firma juhile kaasasime ka töötajaid, kes said võimaluse rääkida oma loo. Andes tavatöötajatele võimaluse ettevõttega seostuvates teemades oma arvamust avaldada, teadmisi jagada ja areneda, kujundab ettevõte samaaegselt ka töötajate suhtumist oma tööandjasse.

Entusiastide hobiklubid 

Üks endine kolleeg jutustas mulle kord, kuidas tema esimeses töökohas korraldati supineljapäevasid – igal nädalal pidi üks klubisse kuuluja valmistama eelnevalt antud kriteeriumite järgi kõigile suppi. Näiteks võeti tingimuseks kindel värvus ning määratud kokal oli selle piires vabadus valida, millest roog koosnes. Kui ring täis sai, selgitati välja parim, kes pakkus välja järgmise kriteeriumi ning kõik hakkas otsast peale. 

Sarnast süsteemi saab kasutada erinevate hobide puhul vastavalt töökaaslaste enda kirgedele (või siis vastavalt soovile neljapäevaste lõunate pärast mitte muretseda). Muusikagurmaanid võivad kontorisse organiseerida kitarri, millel iga nädal keegi raadio konstantse kärina vahelduseks lühikese pala mängib; mõttelõnga ketramise entusiastid võivad kirjutada puhkeruumi tahvlile filosoofilise küsimuse, mille üle lõunapausil arutleda – variante on hulganisti ning igaüks neist annab võimaluse oma töökaaslastega suhteid luua, mis ka töökeskkonnas igati kasuks tulevad ning parandavad nii produktiivsuse kui suhtlemise kvaliteeti. 

Turniirid 

Pidevalt ereda ekraani ees küürutades või üleüldiselt sundasendis tööd tehes kipuvad lihased kangeks jääma ning tervisemured roomavad aeglaselt lähemale. Nende vältimiseks on nutikas korraldada väikestviisi sporditurniire, olgu tegevuseks siis lauatennis, lauajalgpall või VR-mäng. Isegi kui eelmainitud tegevuste jaoks vajaminevad vahendid puuduvad, võib välja mõelda midagi nagu käesurumine või plank. Iga 50 minuti tagant on soovitatav end sirutada ja mõned venitusharjutused teha – miks mitte selle asemel hoopis üks ergas lauatennisematš maha pidada, tulemus üles kirjutada ning järge pidada, kes teie kolleegide seast peidetud andega kontorisportlane on? Pärast iga osakonna parima väljaselgitamist saab nemad üksteisega vastamisi panna ning selgitada välja ettevõttesisene võitja.  

Turniire võib pidada ka mõnes täiesti ebatavalises kontekstis. Kui on tunne, et töö on mõtlemise täiesti tupikusse ajanud, võite oma kaaskannatajatega laua tagant püsti tõusta, vastamisi seista ja kordamööda nimetada sõnu, mis ei tohi olla vastase poolt eelnevalt mainitud sõnaga seotud. Näiteks võib dialoog välja näha järgnevalt:

Osaleja 1: koer 

Osaleja 2: luud 

Osaleja 1: jooksmine 

Osaleja 2: aasta 

Ja nõnda edasi, kuni üks osaleja nimetab sõna, mis on otseselt eelmisega seotud ning seetõttu kaotab raundi. Igasugune väike võistlusmoment tekitab inimestes energiat, mis ka pärast pausi edasi kestab ning töötempole hoogu juurde annab. 

Nende viie erineva üritustüübi kasutamine töökeskkonnas annab võimaluse panustada töötajate heaollu ning kandes tööandjana hoolt, et personalil oleks peale töö ka muid tegevusi, tõstab töötajate rahulolu ja selle kaudu parandab samaaegselt tööandja enda kuvandit.

Kindlasti tuleb kasuks ka ürituste jäädvustamine blogipostiuste, piltide ja videote näol, mida oma sotsiaalmeediakanalites kajastada, et ka välismaailm näeks, kui vahva teie ettevõttes tegutseda on. Ühtlasi ei pea sündmus alati olema suurejooneline, tähtis on hoopis kogemus ning eesmärk, mida see täidab. Tööandjana selliste ettevõtmiste korraldus võib nii mõnigi kord olla palju äratasuvam kui pearõhu asetamine jõulupidude organiseerimisele.

Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?

Liitu uudiskirjaga:

Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.