Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 512 6674

Palgainfo seminar, mida noored tahavad

Brandemi müüdimurdja – mida noored tegelikult tahavad?

22. juuni, 2016

Üks viimase aja populaarsemaid teemasid on põlvkondade erisused tööjõuturul. Sel teemal on liikvel palju müüte ja kuulujutte, mis pole tegelikud. Tööturu- ja palgauuringu kevad-suvi 2016 tulemuste esmaesitlusel oli kohal neli noort tööotsijat vanuses 20-23, kes aitasid koos Brandemiga neid müüte murda.

Enne noortele sõna andmist palus arutelu moderaator Kaisa-Triin kõikidel ruumis viibivatel tööandjatel, juhtidel ja personalijuhtidel kirjutada paberile, mille poolest noored tööotsijad teistest põlvkondadest erinevad. Välja toodi järgnevad märksõnad:

  • Kohusetundetud
  • Püsimatud
  • Maailmaparandajad
  • Ambitsioonikad
  • Õppimis- ja kohanemisvõimelised
  • Nõudlikud
  • Kogenematud
  • Lõbujanulised, töö peab olema fun

MILLISED ON TÖÖANDJA VALIKUL KÕIGE OLULISEMAD ASPEKTID?

Noored nõustusid, et töökoha valikul ollakse tööandja suhtes nõudlikud – eelistatakse paindlikku tööaega ning mitmekesiseid tööülesandeid. Töö peab olema huvitav ja lõbus. See ei tähenda, et iga päev on kontoris pidu, vaid et tööülesanded on arendavad ja motiveerivad ning tööandja jagab samu väärtusi, soovi maailma muuta.

"Kui sa töötad kiirtoidu restoranis, mille üheks väärtuseks on inimesi kokku tuua, ja sa tahad ise ka reede õhtul sõpradega sinna sööma minna, siis ongi eesmärk tööandjana saavutatud." Nele

MIDA MÄLETATAKSE OMA ESIMESEST TÖÖLE KANDIDEERIMISEST?

Meenutades oma esimesi tööle kandideerimisi arvasid noored, et see on sageli keeruline ja segadusse ajav protsess.

„Oma esimesel töövestlusel kandsin väga tagasihoidlikke ja formaalseid riideid, et näida vanema ja täiskasvanulikumana. Sain selle töökoha, aga hiljem selgus, et minu riietus andis tööandjale hoopis valesid signaale. Tegelikult otsisid nad tööle uute ideedega noort inimest, keda mina töövestlusel  oma formaalse kuvandi taha peita üritasin.“ Evelin

Profiilile vastav töökuulutus ning lisainformatsiooni andev karjäärileht on nii tööotsija kui tööandja huve arvesse võttes olulisel kohal. Vaid 15 sekundit on aega, et võita töökuulutusega potentsiaalse kandidaadi tähelepanu ning tervelt 9 tööotsijat 10’st külastavad karjäärilehte lisainformatsiooni hankimiseks. Vähe sellest, et atraktiivne töökuulutus ja karjäärileht aitavad ligi meelitada kandidaate, hoiab hästi läbi mõeldud profiil ja argumenteeritud sisu kokku nii kandidaadi kui tööandja vääruslikku aega.

MILLISEID KOMMUNIKATSIOONIKANALEID PEAKSID TÖÖANDJAD KASUTAMA, ET TEISTE SEAST VÄLJA PAISTA?

Kui rääkida püsivusest töökohal, siis nõustusid noored, et tunnevad ennast aeg-ajalt kärsituna. Vähe on töö- ja ametikohti, mis suudaksid pakkuda piisavalt varieeruvaid ja motiveerivaid tööülesandeid. Alateadlikult ollakse pidevalt valmis uuteks väljakutseteks. Milliseid kanaleid pidi aga tööotsijateni jõuda?

„Eks ikka internet. Praegu saan Google’i käest küsida, kus on mulle lähim toidukoht. Miks ma ei võiks aga küsida, mis on mulle parim töökoht? Oluline, et tööandjal oleks ilus ja silmapaistev koduleht, kus info on kergesti leitav.“ Anton

„Facebookis on suggested posts, mis enne tööportaale tööotsijateni jõuavad. Ettevõtetel on Facebookis organisatsioonide lehed, kust sageli võib enne leida töökuulutuse kui see CV Keskusesse jõuab.“ Iiris

„Olen kirjutanud ka otse ettevõtetele ning uurinud, kas nad otsivad uusi töötajaid.“ Evelin 

 MIDA OOTAVAD NOORED OMA TULEVASELT JUHILT?

Juhtidelt ootavad noored vahetut tagasisidet ning eelkõige traditsiooniliste arusaamade muutumist. Et tööandjad ei seaks ületamatuid kandideerimisnõudeid ning ei ootaks ebamõistlikult pikka varasemat töökogemust.

„Mina soovin eelkõige, et arusaamad muutuksid. Millegipärast arvavad tööandjad, et noored on nagu samuraid. Et meil on oma noore ea juures järsku 9 aastat töökogemust ja me tahame ühel kohal pensionini töötada. See ei ole nii. Soovin, et tööandjad ei seaks töökuulutustes ületamatuid nõudmisi ning austaksid noorte inimeste otsust edasi liikuda, kui nad tunnevad, et nende panus on antud.“ Anton

„Mina ootan tunnustust. Et ei kiidaks mitte ainult vahetu juht, vaid märkaksid ka teised – et ehitusjuht tuleks ja patsutaks õlale öeldes, et tegin head tööd.“ Nele

NOORTE SOOVITUSED TÖÖANDJATELE

  • Määrake noorele mentor, kes juhendab ja abistab jooksvates küsimustes.
  • Vältige eelarvamusi. Põlvkondade erisuste osas on liikvel palju kuulujutte, mis, nagu me nüüd teame, ei vasta alati tegelikkusele.
  • Pakkuge küpsist ja juua. Kõik algab esmamuljest. Kohelge oma kandidaati nagu te kohtlete klienti. Suhelge temaga igas kandideerimisetapis ning andke jooksvalt tagasisidet.
  • Tehke sotsiaalmeediakanalid ja kodulehed korda. Kommunikeerige oma tugevusi tööandjana kanalites, kus liigub teile oluline sihtrühm. Järgmine kord kui töötajaid otsite, siis juba teatakse, milline tööandja oled!

 

Suur tänu Brandemi müüdimurdja noortele: Evelin, Nele, Anton ja Iiris!

Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?

Liitu uudiskirjaga:

Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.