Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 5344 9810

Brandem_värbamine_cramo

Saladust on raske hoida

Carina Kärt Mättikas
9. veebruar, 2021

CRAMO Estonia AS on Euroopa juhtiv ehitusseadmete ja moodulpindade rendiettevõte, kes on olnud Brandemi klient küll lühikest aega, kuid selle jooksul oleme ühiselt ära jõudnud teha nii mõndagi – konfidentsiaalsest sihtotsingust ja tavapärasest värbamisprotsessist kuni avalike kampaaniateni välja.

Konfidentsiaalse sihtotsingu raames pöörduski CRAMO tegevjuht Remo Holsmer esmakordselt Brandemi poole – teatavasti sellist projekti ilma koostööpartnerita teha ei saagi. Brandemi värbamiskonsultant Liisi Niisuke lisab, „Oleme oma agentuuris ka eelnevalt mõningaid sarnaseid projekte läbi viinud ning teha midagi, mis sisaldab veidi traditsioonilisest otsingust kõrvalekaldumist, on alati meeldiv ja väljakutseterohke, seega reageerisime kliendi vajadusele kiirelt ning alustasime kahepoolse koostööga. Sellise otsingu puhul on alati ääretult oluline ka kliendi panus, selged soovid ning koostöövalmidus parima tulemuse saavutamiseks.“

Konfidentsiaalse sihtotsingu eripärad

Fakt, et suur osa värbamisprotsessist tuleb läbi viia kandidaatidele tööandjat mainimata, seab kommunikatsioonile ranged piirid ja teeb kandidaatidega suhtlemise teistsugusemaks kui tavapärases „kandidaat teeb ise kandideerimisotsuse“ protsessis. Samuti ei saa tööandja kasutada ära positiivseid argumente just tööandja turunduse poolelt, mis CRAMO puhul oleks kindlasti enda kasuks mänginud, arvestades brändi tuntust Eesti turul.

Üks suurimaid väljakutseid antud projekti puhul on hea kandidaadikogemuse pakkumine, sest kandidaadid on vähese info tõttu skeptilisemad ja esitavad palju küsimusi. Neile vastates peab värbajal olema aga oskus kirjeldada ametikohta võimalikult täpselt, kuid samas piisavalt häguselt, et ei oleks aru saada, millise ettevõttega siiski tegu on.

„Sellise otsingu puhul on kahtlemata suur rõhk just eeltööl ning delikaatsel tegutsemisel, et klient saaks soovitud tulemuse,“ kirjeldab projekti juhtinud värbamiskonsultant Liisi Niisuke, „eelkõige tuleb väga selgelt paika panna kriteeriumid ning õiged kanalid, kustkaudu potentsiaalsete kandidaatide poole pöörduda. Kuna ettevõtte nime saab värbaja avaldada alles lõpuvoorus, siis tuleb vaeva näha just ettevõtte ja otsitava positsiooni atraktiivseks tegemisega, kõiki andmeid avaldamata. Balansseerimine piisava info jagamise ning kandidaadis huvi hoidmise vahel ei ole kindlasti ülesanne kergete killast. Seetõttu tuleb alati leida positiivseid argumente ning suuta tekitada potentsiaalses kandidaadis see „hasart“, et tema huvi teada saada ettevõtte nime säiliks lõpuni – kuni tegevjuhiga laua taha jõudmiseni.“

Leidus neid, keda projekti anonüümsus eemale tõukas, kuid tasakaaluks ka neid, kelles see vastupidiselt huvi äratas. Nõnda jõudski 10 julgemat eelvestlusele, kellest lõppvooru pääses 5 kandidaati. Projekt leidis enda õnneliku lõpu sobiva kandidaadi näol, kes tööpakkumise ka vastu võttis ja CRAMO-s edukalt töötab.

„Meil tekkis Brandemiga kiiresti vastastikune teineteise mõistmine, kus meie esitasime enda soovid ja kirjeldasime olukorda ning nemad pakkusid seepeale välja selge ja organiseeritud tegevusplaani,“ kommenteerib CRAMO tegevjuht Remo Holsmer värbamisprotsessi, „Professionaalse töö ja vahetu suhtluse tulemusel otsustasime Brandemit ka edaspidiselt oma koostööpartnerina kasutada.“

Samaaegselt sihtotsingule tegelesime ka avalikult kvaliteedijuhi otsinguga ning hiljem mitme muu positsiooni värbamisega. Püsipartnerluse loomine värbamisagentuuriga on ettevõttele kasulik, sest iga uue projektiga on värbajad vaid töö sisuga vaja kurssi viia, muu info on neil juba olemas. Samuti saab ühe otsingu kaudu täita tulevikus ka teisi positsioone. Seetõttu on kasulik ka talendipanga olemasolu, kus ootavad need kandidaadid, kes on juba ettevõttesse kandideerinud, kuid pole valituks osutunud. See viitab, et ilmselt on neil olemas huvi antud ettevõtte vastu ning järgmisel korral on nende poole pöördumine juba kergem.

CRAMO kui tööandja

CRAMO on end Brandemi silmis tõestanud kui suurepärane tööandja, eesotsas kõikide töötajate nimesid peast teadva tegevjuhiga, lõpetades personalijuhi Moonika Lassuriga, kes haldab CRAMO kõigi erinevate üksuste muresid ja rõõme just personali aspektist. Samuti peegeldub imetlusväärne juhtimiskultuur nii intervjuudes töötajatega kui töövestlustel. Ettevõte ise on oma protsesside osas agiilne ja kiire.  Arvestades pandeemilist situatsiooni maailmas, tuli kiirelt kohaneda ning CRAMO jaoks ei olnud probleem viia üle vestlused internetipõhiseks või isegi kvaliteedijuhi lõppvooru kandidaadiga viimane kohtumine pidada vabas õhus.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et olenemata otsingu iseloomust, värbamisvajaduse kiirusest või muudest teguritest, on märksõnaks alati kahepoolne koostöö. Olles kliendina paindlik ning valmis proovima erinevaid lahendusi, saab tulemus just selline, mis kolme osapoolt rahuldab – klienti, koostööpartnerit ning kandidaati.

Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?

Liitu uudiskirjaga:

Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.