Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 512 6674

Statoil räägib tööandja maine kujunemisest

Statoili, MI ja Äripäeva esindajad tööandja maine kujunemisest

29. juuli, 2015

Palgainfo Agentuuri Eesti suurima tööturu- ja palgauuringu fookuses oli seekord tööandja maine ning muidugi olime meie Brandemiga uuringupartnerid. Uuringus osales üle 13 000 töötaja ja üle 320 tööandja. 

Enne jaanipäeva toimus Telliskivi Loomelinnakus selle uuringu tulemuste tutvustamine. Loe, mida arvasid Statoili, Äripäeva ja Marketingi Instituudi esindajad. Tegemist on Eesti esimese nii suure tööandja mainekujundust ja tööandja turundust käsitleva uuringuga.

Terve päev kestnud üritusel oli kohal rohkem kui 60 personalipoliitika kujundajat ja personalijuhti erinevate valdkondade ettevõtetest. Päeva avaesitluse tegi Brandemi tegevjuht Paavo Heil, kes tutvustas tööandja maine kujunemisega seotud tulemusi. Üks päeva huvitavamaid diskussioonpaneele oligi tööandja maine kujunemise teemal.  Kutsusime sel teemal koos Brandemi tegevjuhi Paavo Heiliga kaasa rääkima ka Meelis Mandeli (Äripäev), Kai Realo (Statoil) ja Anu-Mall Naaritsa (Marketingi Instituut). Millised olid nende mõttelennud tööandja maine kujunemise kohta ja kogemused? 

Vasakult: Paavo Heil (Brandem), Meelis Mandel (Äripäev), Rai Realo (Statoil), Anu-Mall Naarits (Marketingi Instituut) ja Anton Kuznetski (Palgainfo Agentuur) 18. juunil Telliskivis.

ÜLIOLULINE ON TÖÖANDJANA OMA VÄÄRTUSI MITTE AINULT OMADA, VAID KA ELADA (!)

"Mis eristab tõeliselt edukaid firmasid tavaliselt edukatest firmadest? See on selgelt väärtused." Meelis Mandel, Äripäev

Statoili peadirektor Kai Realo rõhutab samuti väärtuste järgi elamise olulisust. Statoili konkurentideks tööandjate seas nimetab ta esmatarbekaupade- ja toidukauplusi, teisi tanklaid - konkurentsibaas on kordades suurem kui mõni võiks esmapilgul arvata. 

"Teenindaja jaoks ei ole oluliselt suuremat seost kütusega kui see, et ta küsib, et kas te tankisite ka ja lööb selle klõrrdi kassast läbi." Kai Realo, Statoil

Kai Realo tõdes, et töötajate valikud on tänapäeval väga laiad - töötajatel on palju võimalusi, millise tööandjaga end siduda. Seepärast on Kai arvates ülioluline väärtusi mitte ainult omada, vaid ka elada. 

TÖÖANDJAD, JULGEGE ERISTUDA!

Anu-Mall Naarits, Marketingi Instituut kutsus tööandjad üles võtma ette eristuvaid tegevusi.

"Tegevused, mida paljud Eesti tööandjad teevad, on suht sarnased. Kõik korraldavad üritusi - see on väga levinud. Paljusid asju saab n-ö copy-pastega võtta, aga oluline on eristumine ja julgus öelda, et me oleme erilised." Anu-Mall Naarits, Marketingi Instituut

Jah, ka uuringutulemustest tuleb välja, et ühisürituste korraldamine on TOP1 kohal kui küsida tööandjatelt, milliseid tegevusi on nad teinud, et kujundada tööandja mainet - 77% vastanutest on seda teinud. 

Selleks, et eristuda, on vaja end tööandjana täpselt positsioneerida. Ei ole vaja olla tuntud ja populaarne kõigi seas, vaid just konkreetselt enda sihtrühma seas. Väike väljavõte Brandemi ja Palgainfo Agentuuri värskest uuringust: milliseid tegevusi on tööandjad tööandja maine strateegiliseks kujundamiseks teinud?

tööandja maine strateegiline kujundamine, graafik

STATOIL: HEA MAINE KUJUNDAMINE NÕUAB TÜKK AEGA TÖÖD

Sellest, kuidas on Statoilil õnnestunud olla hea tööandjana väga hästi pildis, arvas peadirektor Kai Realo, et see on olnud aastatepikkuse töö vili. Ta usub, et sissepoole tegevus on hea tööandja maine alus:

"Viimastel aastatel oleme teinud hea tööandja kommunikatsiooni väljapoole, aga enne seda on olnud aastatepikkune töö sissepoole, et me reaalselt oleksime hea tööandja." Kai Realo, Statoil

Nad on teadlikult võtnud selle suuna, et pakkuda Statoilis töötajatel võimalust areneda ja õppida. Statoili põhimõte tööandjana on Kai Realo sõnul see, et Statoil ei alavääristata kedagi kui klienditeenindajana töötajat, sest klienditeenindaja töö on väga-väga tähtis. 

MIKS TÖÖTADA ETTEVÕTTES, KUS TEILE EI MEELDI?

"Meestel on tööealist iga vaid umbes 40 aastat, seega miks töötada kohas, kus te ei taha ja kus teile ei meeldi?" imestas Meelis Mandel Äripäevast, et ta ei saa aru nendest inimestest, kes ei lähe töölt ära kui tööandja on kehv. Värskest Brandemi ja Palgainfo Agentuuri uuringust selgus, et 25% töötajatest plaanib lähikuudel töökohta vahetada. 

Sellised olid mõned nopped diskussioonil räägitust. SUUR AITÄH kõigile, kes veetsid 18. juuni meiega koos Telliskivi loomelinnakus! Oli tõesti tore näha, et ettekanded ja arutelud panid osalejaid esitama palju küsimusi, kommenteerima ja jagama oma kogemusi. Osalejateni on jõudnud ka esinejate slaidid, sh Paavo Heili ettekande tööandja maine kujunemisest. Kui soovid täpsemalt uurida just oma sihtgruppide ootusi, siis palun andke meile sellest teada. Aitame teil vajadusel kirjeldada ära sihtgrupid, teha analüüsi, positsioneerimise ning kirja panna teie ettevõtte tööandja turunduse strateegia ja tegevuskava.

 

Augustis avaldame ülevaate kogu uuringu tulemustest - fookuses tööandja maine. Praktiline sisend igale personalipoliitika korraldajale! Kui soovid saada uuringutulemusi oma e-mailile, liitu uudiskirjaga. 

Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?

Liitu uudiskirjaga:

Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.