Võta ühendust siin: tere@brandem.ee  +372 512 6674

2016. aasta värbamise trendid

Värbamistrendid 2016 (infograafik)

Marie Evart
19. oktoober, 2015

Jagame teiega Linkedini suure uuringu tulemusi - Global Recruiting Trends raport toob välja neli peamist trendi, mis mõjutavad värbamist eesootaval 2016. aastal. Küsitluses osalenud 4000 värbajat rohkem kui 40st riigist rääkisid, mis on nende uue aasta prioriteedid, väljakutsed ja ka võimalused värbamises.

4 peamist trendi, mis ootavad personalivaldkonna inimesi ees 2016. aastal, on:

  1. värbamiskvaliteedi mõõtmine - Kui tarbijaturunduses mõõdetakse kõike väga täpselt, siis miks seda ikka veel täna tööandja turunduses ei tehta...? Panime eelmisel nädalal kirja 26 kõige olulisemat mõõdikut tööandja turunduses: vaata siit: "Kuidas mõõta tööandja turunduse tasuvust?" 
  2. sourcing, et leida kvaliteetseid kandidaate - Nii-nimetatud Post and pray stiilis värbamine tegelikult täna enam paljude sihtrühmade puhul ei toimi, vaja on ise aktiivne olla.
  3. tööandja bränd (ehk strateegilisemalt võttes tööandja turundus) - Kusjuures, uuringud näitavad, et ettevõtte tööandja brändil on tööandja valikul suisa kaks korda suurem mõju kui ettevõtte tarbijabrändil (näitab 7000 vastaja seas 2012. aastal läbi viidud uuring, Linkedin). Loomulikult on tööandja brändi kujundamisel eelis ettevõtetel, kes on juba tarbijaturul teada-tuntud, kuid see ei ole tugeva tööandja maine loomisel tingimuseks.
  4. töötajate hoidmise nimel pingutamine - Keskmine asenduskulu (sh värbamine, sisseeleatamine, koolitus, vähene esmane produktiivsus jne) küündib uuringute järgi 90-200%-ni töötaja aastapalgast (allikas: Richard Mosley raamat Employer Brand Management, 2014).

Uuringu autorid rõhutavad ka veel, et väga oluliseks on värbamises saanud suhted ja võrgustikud. 

Meil kui tööandja turunduse eestvedajatel Eestis, on hea meel näha, et tööandja turundus on üha rohkemate ettevõtete jaoks prioriteet ka Eestis. Tööandja turundusega strateegiliselt tegelejatel on juba esimeste kampaaniatega kujunemas konkurentsieelis tööjõuturul.

Vaata allpool olevat infograafikut, et 2016 värbamistrendidega lähemalt tutvuda:

2016 aasta trendid värbamises

Soovid kasulikke artikleid ja uudiseid mugavalt oma kirjakasti?

Liitu uudiskirjaga:

Brandemi uudiskiri lubab Sul olla esimesena kursis tööandja turundus- ja värbamisalaste uudistega Eestist ja mujalt. Samuti jõuavad Sinuni kasulikud materjalid, sh e-raamatud, ning Eesti suurima tööjõuturu- ja palgauuringu tulemused.